آموزش بازی سازی اندروید قسمت چهارم

آموزش بازی سازی اندروید قسمت چهارم

با سلام خدمت دوستان عزیز!

امیدوارم تا به اینجا آموزش هارو دنبال کرده باشید و از این دوره رضایت داشته باشید…

بنا به درخواست شما دوستان، این قسمت یعنی قسمت چهارم نیز به صورت رایگان قابل دانلود هست!

بریم سر آموزش…

این قسمت هم به نوعی ادامه قسمت قبل هست چون توی این قسمت هم به معرفی چند تابع و چند متغیر از یونیتی میپردازیم.

در ابتدا یک متغیر از با نام pos از نوع Vector 3 و یک متغیر به نام rot از نوع Quaternion تعریف میکنیم. ممکنه براتون سوال باشه این دو متغیر چه مقدار هایی رو قبول میکنن!

متغیز pos که از نوع Vector 3 بود، دارای ۳ زیر مجمومه یا سه مقدار X , Y , Z مثل مشخصه Position که توی قسمت های قبل باهاش آشنا شدید هست، که میتونه مکان یک شئ رو داخل خودش نگهداری کنه.

متغیر rot که از نوع Quaternion بود، دارای ۴ زیر مجموعه X , Y , Z , W مثل مشخصه Rotation که برای چرخاندن بود، هست و میتونید Rotation یک شئ رو داخل قرار بدید.

در ادامه برای تفهیم بیشتر با یک مثال کار رو پیش میبریم و به طور کلی مقادیر شی Camera که Position و Rotation هستن رو با استفاده از کد نویسی داخل متغیر نگهداری میکنیم!

خب، وقتش رسیده که ۳ تابع بسیار کاربردی یونیتی رو بهتون معرفی کنیم، یعنی Instantiate , Destroy و Yield ! حتما میپرسید کارشون چیه حالا؟!

Instantiate تابعی هست که میتونید با استفاده از اون به صورت داینامیک و کد نویسی شئ رو به محیط بازیتون در حالت پلی اضافه کنید، مثل گلوله تفنگ!

ورودی های این تابع به ترتیب به این شکل هست: چی، کجا و به چه سمتی؟!!

خب بعضی وقتا احتیاج هست که اشیا رو پس از ایجاد و گذشت یک زمان معینی نابودشون کنیم! برای نابود کردن هم از دستور Destroy استفاده میکنیم.

دستور بعدی یا آخری، دستور Yield هست که ما از متد Wait For Seconds اون استفاده میکنیم تا یک وقفه ای رو به ثانیه های دلخواه ایجاد کنیم.

برای درک بهتر این توابع، برای هر کدوم یک مثالی زده شده که میتونید داخل ویدئو مشاهده کنید… !

امیدوارم از این قسمت هم لذت ببرید!

با تشکر، رضا پندار

دیدگاه ها: 13
۱۳۹۴/۰۵/۰۸