آموزش بازی سازی اندروید قسمت سوم

آموزش بازی سازی اندروید قسمت سوم

با سلام

بی مقدمه بریم سر توضیحات این بخش!

توی این بخش هم بیشتر به توصیح دستورات و قواعد موتور قدرتمند یونیتی خواهیم پرداخت و نحوه پیادی سازی اون هارو آموزش خواهیم داد.

دستور اول، دستور Lerp هست که با استفاده از اون میتونید شی مورد نظرتون رو به صورت Fade از جایی به جای دیگه انتقال بدید.

ورودی های این دستوره به این صورت هست: نقطه اول یا شروع، نقطه دوم یا نقطه پایان، سرعت انتقال

دستور دوم، دستور Clamp هست که با استفاده از اون میتونید شئ رو محدود کنید، برای مثال شمارنده ما از ۱ کمتر نشه و همچنین بالاتر از ۱۰ هم نره!

این دستور هم ۳ ورودی میگیره: شئ یا متغیر ای که قرار محدود بشه، کمترین حالت برای محدود شدن و پارامتر سوم که بیشترین حالت برای محدود شدن هست!

در ادامه بیشتر به شیوه ایجاد متغیر خواهیم پرداخت و نحوه مقدار دهی به وسیله محیط بازی سازی و لود کردن اون اسکریپت رو توسط یک شی توضیح خواهیم داد.

در بخش آخر هم به مکان یا Position، چرخاندن یا Rotation، بزرگ و کوچک کردن یا Scale که در بخش Transform هر شی قرار داره خواهیم پرداخت که با استفاده از اون ها به جابجایی دوربین به وسیله کد نویسی میپردازیم.

در مبحث بعدی هم توابع بیشتر و کاربردی تری آموزش داده خواهند شد…

امیدوارم از این آموزش لذت ببرید!

دیدگاه ها: 4
۱۳۹۴/۰۴/۱۹