آموزش بازی سازی اندروید با یونیتی قسمت ششم

آموزش بازی سازی اندروید با یونیتی قسمت ششم

با سلام.

با آموزش بازی سازی اندروید با یونیتی (قسمت ۶) در خدمت شما هستیم تا یک مبحث دیگه بازی سازی با موتور یونیتی رو به شما عزیزان آموزش بدیم.

در این پست به توضیح مختصری از این ویدئو خواهیم پرداخت که میتوانید برای توضیحات بیشتر آموزش را مشاهده نمایید: ایجاد و کار با انیمیشن ها، پخش و استاپ یک آهنگ، مقدار دهی و استفاده از آرابه ها

در ابتدای آموزش یک پوشه جدید با نام انیمیشن در بخش اسِتس ایجاد میکنیم بعد از منوی گیم آبجکت یک مکعب وارد محیط میکنیم تا عملیات متحرک سازی یا همون انیمیشن رو روش انجام بدیم.

سپس یک انمیشن ساده ایجاد میکنیم (حرکت کیوب) تا کامپوننت Animator برای شی مکعب ایجاد بشه و توضیحات بیشتری درباره این بخش (Animation) در پنجره مختص انیمیشن (Animator) میدیم. (برای مثال شروع انیمیشن بعد از نگه داشتن کلید W و حرکت به جلو! )

بخش بعدی آموزش درباره استفاده از صدا ها یا Audio هست یک موزیک دلخواه رو به بخش Assets پروژه درگ و دراپ میکنیم تا داخل محیط بهش دسترسی داشته باشیم. قصد داریم کدی بنویسیم که اگر W رو نگه داشتیم موزیکمون Play و اگه S رو نگه داشتیم موزیکمون Stop بشه که در ویدئو با ویژگی های زیاد دیگه از صداها آشنا خواهید شد!!

در بخش آخر آموزش هم به برسی و کار با آرایه ها خواهیم پرداخت. آرایه متغیری هست که میتونه صد ها مقدار رو در خودش ذخیره و نگه داری کنه! برای تفهیم بیشتر یک آرایه از نوع float با تعداد خانه های ۱۰ ایجاد میکنیم تا بتونیم ۱۰ عدد رو داخل این متغیر ذخیره کنیم.

امیدواریم از این آموزش هم لذت ببرید!!!

با تشکر، رضا پندار

منتظر آموزش های مدل سازی با استفاده از نرم افزار ۳D Max و استفاده از مدل های شخصی در انجین یونیتی باشید!!!

توجه داشته باشید که این دوره تا قسمت چهارم به صورت رایگان برای دانلود قرار گرفته است در صورت مورد پسند بودن آموزش میتونید بقیه قسمت هارو در لینک زیر خریداری کنید!

آرشیو آموزش های بازی سازی اندروید با یونیتی در فروشگاه پی سی اسکیل

دیدگاه ها: 1
۱۳۹۴/۰۶/۲۲